streda 11. apríla 2018

Už si bol v "neRÍME" na slepo?

Čauko, čauko...

Áno, aj my sme boli obeťou cestovania na slepo. Ako to dopadlo? Čítaj ďalej.😉

V dnešnom cestovateľskom článku sa vydáme do Chorvátska, konkrétne do mesta Pula na juhu poloostrova Istria.

Začnime...
Prosím pekne, minulý rok sme sa vybrali na slepo do Chorvátska. Mali sme vyhliadnuté mesto Pula, ktoré nás zaujalo, ako vidieť týmto nádherným skvostom. Po siedmich hodinách ťažkého sťažovania sa na tŕpnutie zadku, potu až za ušami a hladom vlka sme konečne prekročili hranice nášho vysnívaného mesta. Avšak radosť netrvala veľmi dlho...
Keďže moji "ingliš" zdatní rodičia sa vzdali postu hovorcov, na radu prišiel najmladší z rodiny..JA.
Ako inak som sa stala anglicko-chorvátskym (rukami-nohami) tlmočníkom. No a keďže sme nemali zarezervovaný hotel, prišiel čas na hľadanie ubytovania. Chodili sme z kancelárie do kancelárie, kde vám vlastne na základe vašich požiadaviek našli vhodné ubytovanie. NIE, ĽUDIA FAKT NIE...nehovorím, že sa nedalo nájsť... ale už asi nikdy nepôjdem na slepo. V období leta bolo fakt všetko obsadené a našli sa až veeeľmi skromné "hotely". Nakoniec sme chodili z domu do domu a jeden pán, nám odporučil nech ideme na istú adresu, kde určite nájdeme ubytovanie. Bolo tak, privítal nás neskutočne milý človek, ktorý nás ubytoval (síce skromnejšie podmienky, ale už nám to po celom dni bolo aj jedno). Bol to vlastne jeho dom od dedka, ktorý sme "pokrstili" práve my. Boli sme jeho prvý "návštevníci".
Poďme sa pozrieť do mesta.😎

Toto koloseum bolo nádherné, taký malý Rím. Dalo sa dostať aj dnu, avšak "šóra" bola až po Bratislavu. 


V meste sa nachádzalo neskutočne veľa obchodíkov (dokonca som našla aj rockový obchod). 
Poďme trošku k moru. Keďže ako profesionálny šnorchlista som mala veľké očakávania (nie, nebojte moje plávanie možno porovnať so surfistom na piesku) som bola trošku sklamaná. V časti campu, kde sme boli to s plávaním nebola žiadna sláva, avšak museli sme si nájsť dobrého fleka na prebádávanie mora. A áno, našli sme. Cestovali sme asi hodinku po ostrove, kde sme došli do časti Kamenjak.


Šnorchlovanie tu bolo omnoho lepšie a dalo sa tu aj dobre najesť. 😄

Čo sa dostávame k mojej obľúbenej časti. JEDLOOOO!!!
Tak jedlá v tomto meste by som rozdelila do dvoch kategórií.


 1.-jedlo drahé, málo na tanieri a nie veľmi chutné. (viď obrázok)


2.- Drahé ale veľmi chutné. Prvýkrát som ochutnala kalamáre a chutilo mi to ako normálne kuracie mäso, s málo badateľným rozdielom.


Musím povedať, že pivo tu bolo tiež veľmi dobré. Avšak keďže som bola na triezvo, neodolala som ani nápojom. 
Tento bol strašne chutný!

Avšak tento až tak chutný nebol. 😔😀

Nakoniec tento výlet hodnotím pozitívne. Pán, u ktorého sme boli ubytovaní mi dokonca po dovolenke napísal na FB, čo ma neskutočne potešilo. V správe mi písal, že veľmi pekne ďakuje za takúto príležitosť, čo mi prišlo neskutočne milé. Zažili sme cestu po mori na vodných bicykloch, skákanie na brutálne veľkom nafukovacom hrade, zjedli 10 kg hranoliek a vypili 50 litrov piva.

KONEČNÉ HODNOTENIE 
Bankomaty: Áno, bola možnosť výberu peňazí aj v slovenskom jazyku, avšak radšej mať pri sebe peniaze a nevyberať, neoplatí sa to.
Zmenárne: Dlho sme ich hľadali.
Jedlo: 8/10 drahééé! Mali sme možnosť ochutnať aj pravú zmes mora. Krevety, kalamáre dokonca aj chobotnicu. Osobne mi to nechutilo, neskutočná pachuť rybaciny. (milujem ryby)
Zaujímavosti: 7/10 Krásne pamiatky, avšak za dva dni to máte pobehané.
Pláž: 4/10 Bola tu aj piesočnatá aj kamenná pláž. Avšak čakala som viac.

NEGATÍVA: 
-vyše hodiny sme hľadali miesto na parkovanie, katastrofa
-pláž
-ceny

POZITÍVA:
-zaujímavé stavby
-prívetiví ľudia

To je všetko odo mňa, najbližšie sa pozrieme k susedom, ktorým presne? SLEDUJ MA A UVIDÍŠ.💋💋
L💓

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Hobbitie príbytky na SLOVENSKU

Nový Zéland  krajina "Pána prsteňov" Ktorého človeka by neupútal takýto zaujímavý nápis popri ceste?  Včera sme b...